Blog
Jak pisać opisy kategorii, które pokocha wyszukiwarka i klienci?

Jak pisać opisy kategorii, które pokocha wyszukiwarka i klienci?

11.06.2020

Opisy kategorii to jedne z tych treści, które content marketing docenia w szczególnym stopniu. Powód: to one przyciągają użytkowników z wyszukiwarki na stronę internetową lub do sklepu online, czyli spełniają założenia, jakie stawia przed nimi inbound marketing. Opisy kategorii stanowią więc skuteczny sposób, by zwiększyć widoczność w wyszukiwarce. Jakie są opisy kategorii zoptymalizowane pod SEO, które chce się czytać? 

Co powinien zawierać skuteczny opis kategorii?

Użytkownicy trafią na stronę kategorii wskutek różnego rodzaju działań. Niektórzy poszukują konkretnego typu produktów, inni docierają na nią z poziomu strony głównej, jeszcze inni – z wyszukiwarki. Bez względu na to, skąd przychodzą, content marketing powinien dać im odpowiedzi na pojawiające się pytania i utwierdzić ich, że są we właściwym miejscu. 

Oto najważniejsze elementy skutecznego opisu kategorii w sklepie online:

  • rzeczowe informacje na temat zawartości kategorii,
  • treści dotyczące podkategorii,
  • content utwierdzający użytkownika, że znalazł się w odpowiedniej przestrzeni do podjęcia decyzji o zakupie,
  • wzmianki o markach lub konkretnych rodzajach produktów, którymi może zainteresować się potencjalny klient, ze szczególnym uwzględnieniem bestsellerów i stałych elementów oferty.

Jak pisać opisy kategorii? 5 żelaznych zasad

1. Zadbaj o formatowanie

Jak pisać opisy kategorii, by potencjalni klienci je czytali? Dłuższy tekst warto podzielić na krótsze sekcje. To ważne, ponieważ wiele content marketerów decyduje się na długie opisy kategorii. Aby tekst nie zlał się w całość, opis kategorii warto podzielić na akapity z pasującymi do nich nagłówkami. Jeśli zamierzasz pisać opis kategorii samodzielnie, zadbaj też o graficzne wyróżnienie ważnych lub ciekawych fragmentów tekstu. Pogrubienia, kursywa czy wypunktowania to dobre sposoby, na to jak pisać opisy kategorii w interesujący dla oka sposób.  

2. Stawiaj pytania i dawaj konkretne odpowiedzi

Jak wybrać blender? Jak dobrać buty do sukienki na wesele? Jaki grzejnik wybrać? Opis kategorii powinien nieść wartościową treść i odpowiadać na potrzeby potencjalnego klienta. Zastanawiasz się, jak pisać opisy kategorii pod SEO w chwytliwy sposób? Wartą uwagi opcją jest content przypominający poradnikowy artykuł, w którym znajdą się słowa kluczowe odpowiednie dla danej kategorii.

Opis kategorii przykład – IKOHS.

 

Dlaczego ten opis kategorii to przykład wart uwagi? Pojawiają się tu pytania, konkretne porady, linkowanie wewnętrzne, wypunktowanie – wszystko, co ceni Google.

3. Rozmieszczaj content w ciekawy sposób

Kiedy już odpowiedziałeś sobie na pytanie, jak pisać opisy kategorii zoptymalizowane pod SEO i przyciągające uwagę klienta, czas na odpowiednie rozmieszczenie contentu. Opisy kategorii to często tekst o sporej objętości. Warto go podzielić i umieścić w różnych miejscach. Na górze, na boku strony, aż wreszcie na dole witryny sklepu internetowego – możliwości jest sporo. 

Opis kategorii przykład - Peek Cloppenburg

 

4. Wykorzystaj moc SEO w opisie kategorii

To, jak napisać opis kategorii jest dopiero częścią zadania. Jak skutecznie optymalizować opisy kategorii pod kątem SEO, by pokochał je Google? Zadbaj o przyjazny SEO adres URL. Pamiętaj, by tytuł strony zawierał słowa kluczowe związane z kategorią. Zwróć też uwagę na strukturę – ciekawe elementy H1 ze słowami kluczowymi i akapity opatrzone chwytliwymi nagłówkami H2 to dobry sposób, by zyskać w oczach wyszukiwarki. Opis kategorii powinien zawierać linkowanie wewnętrzne do podkategorii i innych stron sklepu internetowego. Dobrym zwieńczeniem skutecznego opisu kategorii może być też zapis do newslettera.

Opis kategorii przykład – C&A

5. Odważnie sięgaj po CTA

Jak pisać opisy kategorii, żeby uzyskać odpowiednie efekty? Warto łączyć potencja stylu informacyjnego i perswazji. Dobrze jest tworzyć opisy kategorii z wykorzystaniem pełnych zdań, jednak należy uważać na zbyt skomplikowane konstrukcje. Opis kategorii jest często dość obszerny, a to stwarza pole do tworzenia długich, zanadto złożonych zdań. Piętrowe konstrukcje nie są najlepszym rozwiązaniem. 

Opis kategorii przykład negatywny: Jeśli zamierzasz kupić drzwi do domu, to w naszym sklepie znajdziesz szeroki wybór różnych modeli.

Opis kategorii przykład pozytywny: Otwórz swój dom na funkcjonalny design dzięki drzwiom X.

Marketing treści to narzędzie do stworzenia efektywnego opisu kategorii, który pomaga generować leady. Z całą pewnością opisy kategorii to duży, lecz wciąż niewykorzystany potencjał w e-commerce. Najczęstsze błędy to jednak brak jakiegokolwiek opisu kategorii oraz traktowanie go po macoszemu od strony SEO.

Potrzebujesz opisów kategorii do swojego sklepu internetowego, które sprowadzą do sklepu online nowych klientów? W Premium Content specjalizujemy się w wysokiej jakości contencie SEO. Skontaktuj się z nami już dziś i zyskaj wartościowe opisy kategorii.