Blog
Jak promować sklep internetowy z odzieżą? 3 kroki do skutecznego contentu

Jak promować sklep internetowy z odzieżą? 3 kroki do skutecznego contentu

09.04.2020

Epidemia koronawirusa przełożyła się na znaczący wzrost obrotów sklepów internetowych. W szczególnym stopniu zawirowania związane z pandemią i sprzedażą stacjonarną dotknęły branżę odzieżową. Zarówno wielkie platformy sprzedażowe, jak i kameralne butiki całą swoją energię wkładają w promocję i sprzedaż online. Jak reklamować sklep internetowy z odzieżą, by dotarł do jak największej liczby odbiorców? Oto 3 kroki do skutecznego contentu dla branży odzieżowej.

Twórz plastyczne opisy produktów

Jak tworzyć opisy produktów zoptymalizowane pod SEO? To pytanie wciąż zadaje sobie niewystarczająco dużo firm. Jeśli zastanawiasz się, jak reklamować sklep internetowy z odzieżą i wykorzystać do tego content marketing, prawdopodobnie zależy ci na zwiększeniu świadomości marki wśród klientów. W tej kwestii niebagatelną rolę odgrywają opisy produktów, które mogą przyciągnąć potencjalnych konsumentów już z poziomu wyszukiwarki. Chcąc wypromować sklep odzieżowy, warto położyć nacisk na odpowiednie przedstawienie produktów, ale zdjęcie to dopiero połowa sukcesu. Skuteczne opisy produktów pod kątem SEO powinny zawierać słowa kluczowe rozmieszczone w naturalny sposób – to niezwykle istotne, gdy chodzi o pozycjonowanie i efektywny content marketing. Warto też nie przesadzać z ich ilością. Opis produktowy to content faktycznie czytany przez klienta, a nie tylko wyszukiwarkę. Jeśli chcesz wypromować sklep odzieżowy online, pokaż, że znasz swój produkt i korzyści, jakie daje on klientowi. Rezygnowanie z opisu produktu lub minimalizowanie go do hasłowego określenia składu materiału czy koloru nie jest dobrym pomysłem. Lepiej stworzyć rzetelne opisy produktów, w których nie zabraknie odwołań do zmysłów. Miękkość, faktura materiału, plastyczny opis odcienia, łatwość pielęgnacji – to wszystko powinien zawierać content, by pomóc klientowi podjąć decyzję zakupową bez fizycznego kontaktu z produktem. Warto starannie opisać również krój i wynikające z niego korzyści. Przykład: odcięcie w talii tworzy optyczny efekt figury klepsydry. Jeżeli zamierzasz wypromować sklep odzieżowy online i wykorzystać do tego content marketing, w opisach produktowych możesz pokusić się także o sposoby stylizacji danego artykułu. Lepiej nie wspominaj, że bluzka czy buty pasują do wszystkiego (nawet jeżeli tak jest). Skuteczniejszym rozwiązaniem jest  wskazywanie uniwersalnego charakteru produktu na przykład poprzez podkreślenie, że korzystnie prezentuje się w zestawieniu z eleganckimi i casualowymi stylizacjami.

Zadbaj o wartościowe opisy kategorii

Odpowiednio opracowane opisy kategorii to podstawa, gdy w grę wchodzi pozycjonowanie sklepu internetowego.  Jako teksty pod SEO mają one duży potencjał sprowadzania na stronę zainteresowanych kupujących. Przede wszystkim opisy kategorii to content, w którym można umieścić różnorodne słowa kluczowe – zarówno te główne, jak i dodatkowe. Opis kategorii zoptymalizowany pod kątem SEO to miejsce, w którym warto w atrakcyjny sposób przedstawić potencjalnemu klientowi przegląd podkategorii i najważniejszych produktów, które znajdują się w obrębie danego działu. W opisie kategorii wspomagającym pozycjonowanie nie brakuje fraz i słów kluczowych, jednak nie oznacza to, że jest to jedynie tekst pod SEO. Wręcz przeciwnie – powinien cechować się dużą ilością wartościowych informacji ujętych w ciekawy sposób. Opisy kategorii to przestrzeń, w którym pierwsze skrzypce powinien grać język korzyści, jednak zamiast reklamowego tonu dużo skuteczniejszy jest styl informacyjny i poradnikowy. Lepiej więc unikać przesadnego zachwalania produktów, a zamiast tego stworzyć rzetelny opis kategorii, który trafi do świadomego konsumenta. Jak to zrobić? Zamiast określeń typu „najlepszy” i „piękny” lepiej pisać konkretnie o korzyściach. Jeżeli na przykład zastanawiasz się, jak reklamować sklep internetowy z odzieżą i wykorzystać do tego celu content marekting, postaw na opisy kategorii, w których potencjalny klient znajdzie informacje o fasonach wraz z poradami, jak optymalnie dobrać je do sylwetki.

Publikuj inspirujący content na blogu firmowym

Aby wypromować promować sklep odzieżowy online, warto regularnie publikować postu na blogu firmowym. Dlaczego? Artykuły to kolejne miejsca, w którym można umieścić słowa kluczowe i wartościowe treści. To również wspomaga pozycjonowanie i wpływa na optymalizację pod kątem SEO. Dodatkowo posty na blogu sklepu odzieżowego mogą być pierwszym krokiem do poznania witryny i zyskania obrazu marki jako eksperta w branży. Wyobraźmy sobie sytuację, w której kobieta poszukuje informacji, jak wybrać sukienkę na wesele. Zamierza kupić odpowiednią kreację, jednak zanim zacznie przeglądać oferty, chce zapoznać się ze wskazówkami stylistów na temat dopasowania kroju do sylwetki. To właśnie takiego typu treści powinny pojawiać się na blogu sklepu odzieżowego i warto uwzględnić je w strategii content marketingowej. Poradniki stylizacyjne, ciekawostki modowe i informacje na temat materiałów czy poszczególnych elementów garderoby – wartościowa treść sprawi, że potencjalny klient może stać się realnym klientem – w końcu jest już na stronie sklepu internetowego i nabiera do niego zaufania. Warto jednak pamiętać, by post na bloga miał też wartość SEO. Słowa kluczowe, odpowiednia struktura tekstu i jego długość to tylko kilka kwestii, które warto mieć na uwadze.